Διήμερο Φωνητικό εργαστήριο: Her Monster’s Voice
Σάββατο 30 & Κυριακή 31 Μαρτίου 16.00-20.00
Διήμερο Φωνητικό εργαστήριο: Her Monster’s Voice με την Κατερίνα Μάνιου
Two-day vocal workshop by Katerina Maniou
-scroll down for english-
Διήμερο Φωνητικό εργαστήριο: Her Monster’s Voice
Είναι κάθε άνθρωπος περίληψη όλης της ανθρωπότητας και κάθε κοινωνία όλων των κοινωνιών; (Κ. Αξελός)
Η εργαστηριακή προσέγγιση της φωνής “Her Monster’s Voice” αποτελεί το εκπαιδευτικό σκέλος της μεταδιδακτορικής έρευνάς μου (p)ReVoice. Εντοπίζει και συνενώνει την περιθωριοποιημένη συναστρία μύθου-θηλυκότητας-τερατώδους-ζωότητας με στόχο την αναδιάρθρωση και ανα-διεκδίκηση εκτοπισμένων φωνητικών τοπίων καθώς και της “πολυφωνίας” που ηχεί πίσω και πέρα από τον εμφανή γραπτό λόγο (Bakhtin). Με κύρια εργαλεία την μυθολογική φωνή, την σκιά (Jung) και την τελετουργική χωροταξία του μοιρολογιού (Σερεμετάκη), προτείνονται τεχνικές ιχνηλάτησης αφανών κυμάτων φωνητικοτήτων εντός του γραπτού λόγου, οι οποίες γεννούν και δίνουν νόημα στην γλώσσα, προς συνένωση τερατώδους-θαυμαστού, σώματος(φωνής/πνοής)-γλώσσας, αρσενικού-θηλυκότητας, μύθου και λόγου.
Απευθύνεται σε:
Ηθοποιούς, performers, σκηνοθέτες, τραγουδιστές, καλλιτέχνες, εκπαιδευτικούς και γενικά προς οποιονδήποτε θέλει να διερευνήσει αυτόν τον τομέα διευρυμένου λόγου.
Πρακτικά:
α. Επιλεγμένα στοιχεία θεωρίας για την σχέση φωνής και πολιτικού.
β. Φωνητικό σωματικό training.
γ. Καθοδηγούμενος διαλογισμός με έμφαση σε ηχητικά φαινόμενα
δ. Δομή μοιρολογιού, κοινωνικοί ρόλοι, σιωπές τάσεις και λύσεις: Ομαδική έρευνα.
ε. Καθοδηγούμενη ανασκαφή κειμενικού λόγου
Όλοι οι συμμετέχοντες καλούνται να γνωρίζουν ένα κείμενο από στήθους, από 4 έως 10 γραμμές. (οποιασδήποτε γλώσσας και εποχής)
Επιμέρους στόχοι:
α. Εκμάθηση συνδυαστικών εργαλείων φωνητικού ξεκλειδώματος.
β. Διεύρυνση φωνητικού οργάνου, αναπνοής και ηχητικής επινοητικότητας.
γ. Συνδυασμός γνώσης-φαντασίας-σώματος.
δ. Εμβάθυνση στο κείμενο
Ημερομηνία:
Σάββατο 30 και Κυριακή 31 Μαρτίου 2024. Ώρες: 16.00- 20.00
σύνολο: 8 ώρες
Κρατήσεις/πληροφορίες:
στη φόρμα παρακάτω και στα
mayastamati@gmail.com
manioykaterina@gmail.com
Early bird fee (εώς 20/3)/μέλη Ον Οff : 50 ευρώ + φπα
Full Price.Κόστος : 70 ευρώ + φπα
Απαραίτητη η κράτηση θέσης.
Her Monster’s Voice
Two-day vocal workshop by Katerina Maniou (Oν Οff Studio)
Is every human being the abstract of the entire humanity and each society the abstract of the whole societies? (K. Axelos)
The laboratoty approach to embodied voice “Her Monster’s voice” constitutes the pedagogical part of my postdoctoral research (p)ReVoice. It notifies and combines the marginalized constellation of myth-womanhood-monstrousness-animality aiming at re-articulating and reclaiming expelled vocal-scapes as well as “polyphony” as a resonance ‘pre’ and beyond written logos (Bakhtin). Valorizing the mythological voice, the shadow (analytic psychology) notions combinatorically to the ritualistic taxonomy of lament (Seremetakis), this laboratory introduces techniques towards trailing unobvious vocal waves within written logos, which give birth and meaning to language, so as to cover distances between monstrosity-miracle, body(breath/voice) language, between genders myth and logos.
Target Audience
Actors, performers, singers, directors, artists, pedagogists.
Practically:
- Theory elements about voice and politics
- Embodied voice training
- Directed mediatation, with emphasis on sonic phenomena
- Lament structure, social roles, silence tensions and releases: Team exploration
- Directed ‘excavation’ of textual material.
The participants should have memorised a text of 4 up to 10 lines (of any epoch and style).
Purposes:
- To introduce combinatorial tools of vocal unlocking
- To introduce tools of textual unlocking via multidisciplinary concepts and artistic domains.
- Expansion of breath and vocal instrument
- Knowledge-imagination-body synergy
- Deepening in the textual formations.
Κατερίνα Μανιού
Η Κατερίνα Μανιού είναι vocal performer, μουσικολόγος (Ph. D) και μεταδιδακτορική ερευνήτρια. Την κινεί ανέκαθεν το φαινόμενο της φωνής φιλοσοφικά, οντολογικά και πολιτικά, ως στάση ζωής και ως καλλιτεχνική πράξη.
Αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών Αθήνας, όπου εκπόνησε διδακτορική διατριβή με θέμα: “Πλευρές του Μοντερνισμού και του Μεταμοντερνισμού στο έργο του Alfred Schnittke” με υποτροφία του Ι.Κ.Υ., κατόπιν διαγωνισμού. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο κλασικό τραγούδι (α’ Βραβείο) ενώ είναι κάτοχος των πτυχίων πιάνου και ανώτερων θεωρητικών (Αρμονία/Αντίστιξη/Φούγκα). Παράλληλα, παρακολούθησε σεμινάρια σωματικού θεάτρου, ενσώματης φωνής και χορού με τους Ulric Barford, Julianna Bloodwood, Τερζόπουλο, Άννα Τζάκου, Τίνα Δημητροπούλου, Silvia Macchi κ.α.
Έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Paris MSH Nord κ. α , με ομάδες όπως οι MedeaElectonique, Alea III, κ. α, καθώς και με καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, σε ένα ευρύ φάσμα φωνητικών ειδών, αυτοσχεδιασμού, πολυμέσων και performance (Eve Sassaman, Joe Tornabene, Volkmar Klein, Νατάσα Αβρά, Τζένη Δριβάλα κ. α). Εργάζεται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ως ακαδημαϊκή υπότροφος, όπου εφαρμόζει θεωρητικά και εκπαιδευτικά στοιχεία της μεταδιδακτορικής έρευνάς της (p)ReVoice. Άρθρα της έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει πραγματοποιήσει εισηγήσεις σε συνέδρια ποικίλων θεματικών (Γεωγραφία, Performance, Ανθρωπολογία, Μουσικολογία), έχει (συν)δημιουργήσει performance lectures, ηχογραφήσεις, sound installations, έχει συμμετάσχει σε ραδιοφωνικές εκπομπές, ημερίδες, διαλέξεις κ. α.
Katerina Maniou
Vocal performer, musicologist (Ph. D), arts researcher, and teaching fellow (University of Thessaly). She is ever since motivated by ‘vocal phenomenon’ from philosophical ontological and political scopes, as a way of life and artistic praxis.
She graduated from the Department of Music Studies of the University of Athens where she completed her doctoral dissertation titled “Aspects of Modernism and Postmodernism in Alfred Schnittke‘s work”, under the State Scholarships Foundation. She holds piano, music theory (harmony-counterpoint-fugue) and opera singing diplomas (First Prize) and has followed physical theater and embodied voice workshops (Royhart, Terzopoulos, Mirka Fementzaki, Julianna Bloodgood etc).
As a practitioner, she has collaborated with Greek National Opera, Onassis Foundation, MedeaElectronique, Paris MSH, Alea III, with dance/performing/conceptual art groups groups and independent creators (e. g Eve Sussman, Volkmar Klien, Joe Tornabene, Anna Tzakou, Jenny Drivala) she has interpreted work-premieres of Greek composers etc. She has (co-)created performances, published articles, and participated in conferences, lectures, sound installations, experimental movies, and broadcasts in Greece and abroad. She conducts her art-based postdoctoral research (p)ReVoice, theorizing and artistically investigating vocal mythology and bioethics within the posthuman turn. She is a teaching fellow in University of Thessaly (Department of Culture, Creative media, and industries).
Για κράτηση θέσης online, συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα συμμετοχής. To book your spot online submit the form below.
Η κράτηση σας θα θεωρηθεί έγκυρη αφού καταθέσετε το ποσό των 50 ευρώ ως προκαταβολή και στείλετε την απόδειξη της κατάθεσης με e-mail στο mayastamati@gmail.com . Your reservation will be valid when 50 euros are deposited in the account below and an e-mail of the transaction is sent to the e-mail address mayastamati@gmail.com